Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 
Klätterrapporttråd, gärna med bilder.
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 32, 33, 34, 35  Nästa

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Brus
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
LoBaloo
Kottplockare

InläggSkrivet: Tor Maj 20, 2010 07:34    Rubrik: Citera

Jag har också varit i Orhem i veckan. Ingen friktion alls!
Vilken vägg är skogsväggen? Och problemet there will be blood?

Och vågar man starta på pojkarnas brigad? Blir inte så sugen när hela flaket flexar när man drar ifrån sittstarten. Man riskerar att få hela klunsen i skallen. Har man alltid riskerat det?
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
arnezos
Spotter

InläggSkrivet: Tor Maj 20, 2010 08:34    Rubrik: Citera

Ja, det har alltid varit aningen flexigt.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
mätt
Kottplockare

InläggSkrivet: Tor Maj 20, 2010 11:44    Rubrik: Citera

Det är "flexet" som gör den spännande!
Till överst på sidan
LoBaloo
Kottplockare

InläggSkrivet: Tor Maj 20, 2010 12:17    Rubrik: Citera

Ni är modiga!
Till överst på sidan
El Gordo
Kottplockare

InläggSkrivet: Tor Maj 20, 2010 12:21    Rubrik: Citera

Jag tyckte det var lite nojigt att pressa där själv i helgen -- sprickan runt flaket sträcker sig ju rätt långt. I värsta fall river man loss 40 pannor sten över någon viktig kroppsdel och så får man ligga där och förblöda. Men visst -- det är ju lite spännande. Hörde att den fått en repetition i helgen eller möjligen förra. Jag känner bara till 2 sänd på den -- någon som vet nåt mer?

Skogsväggen hittar man om man vimsar in skogen en bit före parkeringen höger om vägen vid typ ett träskliknande parti med något som ser ut som en överväxt traktorstig. Ej koll på exakt avstånd från parkeringen. Det här kan nån annan beskriva bättre känner jag.

There will be blood är nog Orhems mest respektingivande problem. Kanske 7 m hög -- den näst längst till höger på den höga delen av väggen. 6C
Till överst på sidan
LoBaloo
Kottplockare

InläggSkrivet: Tor Maj 20, 2010 12:42    Rubrik: Citera

Schysst!
Jag kolla i den gamla föraren och där var ju faktiskt väggen utmärkt. Ligger typ mitt emot christers vägg (?).
Finns det några andra fina problem där?
Till överst på sidan
El Gordo
Kottplockare

InläggSkrivet: Tor Maj 20, 2010 20:54    Rubrik: Citera

Just det. Ja där finns Vengeance Venue (tror jag det heter) precis höger om TWBB som är nästan lika hög och lär vara 7A (noterar dock att ingen tickat nåt sånt på 8a). Längre till vänster finns det en lägre väggdel med lättare men ett par väldigt trevliga problem. Till höger finns också ett par lägre delar med en typ 6C där man får krångla sig upp på en slabb från under ett litet tak. Åsså lite till som också är schysst. Jag kan absolut rekommendera ett besök där.

Vid "Lilla Skogsväggen" finns bl a Sadistic Sandsnake och ett par lättare problem höger om den varav någon variant är riktigt schysst och kanske håller 6B eller nåt.
Till överst på sidan
hal
Jingus

InläggSkrivet: Tis Maj 25, 2010 08:36    Rubrik: Citera

Var i Ågesta igår på nytt ställe och slog mina knogar blodiga mot den sköna klippan. Hade förmodligen min sämsta dagsform på länge, njöt dock av trevligt sällskap, crille, andreas och jimmy, även om de sände nyturer framför min näsa.... hm

Stället vi klättrade på bjöd på en formationer av sällan skådat slag, bla en peakliknande bullformation som kan bli hur bra som helst. Det var tyvärr för mörkt när vi nådde den delen av klippan.

Avvaktar och ser om andreas fick några bilder på den.
arnezos
Spotter

InläggSkrivet: Tis Maj 25, 2010 19:36    Rubrik: Citera

Det var lite creepy stämning i skogen vid nyturen Camp Blood efter att flappers, knucklescrapers, flesh chunks flugit både hit och dit:

Senast ändrad av arnezos den Ons Maj 26, 2010 10:45, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan
Christobal
Bleausard

Från: Söderstadion

InläggSkrivet: Tis Maj 25, 2010 20:21    Rubrik: Citera

Var är bilden? Sad
arnezos
Spotter

InläggSkrivet: Tis Maj 25, 2010 21:51    Rubrik: Citera

Den syns på min skärm, ser du den inte? De andra bilderna blev tyvärr inte så bra.
Till överst på sidan
Christobal
Bleausard

Från: Söderstadion

InläggSkrivet: Tis Maj 25, 2010 22:12    Rubrik: Citera

Arnezos - Det blir bara ett litet rött kryss hos mig.

El Gordo - Jag missade ditt inlägg på förra sidan. Ang. Heby så finns det mycket men ingen förare än. gå tillbaka i tråden så finns det massor av bilder.
El Gordo
Kottplockare

InläggSkrivet: Ons Maj 26, 2010 07:17    Rubrik: Citera

Va bra -- dem ska jag kolla på till att börja med.

Var i Kolartorp i måndags med mätt. Klättrade Hobgoblin (mäkta trevligt problem) och lite annat och jobbade lite på Brandbilen. Det känns inte som att urtoppningen på det problemet är något som kommer att få en att likna en graciös liten älva som svävar ovan sommarängarna -- antar man får baxa sig runt det där hörnet som en annan sjöelefant.

Idag är planen Orhem -- några frest på Pojkarnas Brigad förmodligen (förr eller senare måste den ju sitta på ren kvantitet, eller att man helt enkelt råkar ha tur en dag) och sen Skogsväggen. Dags att sända There Will Be Blood och jobba in det besynnerliga korsningsmovet i börja av Vengeance Venue.
Till överst på sidan
Le Sydd
Spotter

Från: Larshood

InläggSkrivet: Ons Maj 26, 2010 07:20    Rubrik: Citera

Chrille - angående Heby: Ni är ju sjukt duktiga på att hitta nya block och utveckla dessa, men ni suger ju pung på att dokumentera detta. Eller väntar ni medvetet för att göra en fin komplett förare? Det har ju alltid visat sig vara onödigt eftersom ett område alltid fortsätter utvecklas även efter att man är "klar".

Så jag tycker du slänger upp Heby på 27crags.com. Jättelätt. Ni har ju massa bilder så bara att lägga in dessa och rita in problemen. Så kan fler ta sig dit utan att behöva guidning? Om ni inte vill vara hemliga Arne, men det verkar ju inte som det eftersom det sprayas här om stället. Finns Heby på Bimbo också så är det ännu roligare - då kan ni bråka om grader och stjärnor där - jättekul.

Ang Ågesta har jag ingen åsikt eftersom jag vet att en förare är på väg. Men generellt är ju folk alldeles för kassa på att lägga ut info om nya boulders. 27crags är kanske bäst just nu för detta.

Kolla gärna Campusblocket, NTO, mm för hur det kan se ut.
jonas
Jingus

Från: Boviken, söder om Kåge

InläggSkrivet: Ons Maj 26, 2010 12:39    Rubrik: Citera

Christobal skrev:
Var är bilden? Sad

Bilden ligger på http://www.campblood.net/gallery/albums/uploads/DVD_Stills/Pt6/cap034.jpg

Campblood tillåter inte inlänkningar av bilder, därför syns den inte för dig, men väl för arnezos som har bilden i sin nätläsares cacheminne.

Klickar du på länken ovan och sedan laddar om tråden syns den bra.

Kanske inte värt besväret.
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Brus Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 32, 33, 34, 35  Nästa
Sida 33 av 35

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

Ad